Obsah webu – proč je tak důležitý?
Nechat si dělat web, aniž byste se s tvůrcem webu podrobně bavili o obsahu, je hrozná škoda. Zákazníci, kteří chtějí udělat webové stránky a nemají zájem pracovat na podobě obsahu, na celé investici do stránek prodělají. I když budou hezké a budou tam příznačné fotografie, pokud obsah nemá hlavu a patu, míjí se to účinkem.
Stále platí, že obsah je král
Lidé na internetu hledají obsah (relevantní informace). Sama prvotní myšlenka internetu je založena na přístupnosti informací. Lidé chodí na internet proto, že chtějí dobrý obsah. A protože ho chtějí lidé, chtějí ho i vyhledávače, které jsou přeci stvořeny k tomu, aby našly obsah, který lidé chtějí.
Dobrý copywriter
Samozřejmě, že obsah musí psát někdo, kdo ví, která bije (Zná zadavatele, zná jeho cíle, zná jeho zákazníky, zná, co lidé v příslušném oboru na internetu vyhledávají.). Musí to být člověk, který umí český jazyk (To je samozřejmě menšina Čechů.).
Nešetřete na obsahu. Neumí ho psát každý. Měli byste investovat do někoho, kdo je v tom dobrý.
Každé zbytečné slovo je zbytečné
Copywriter má mít verbální logiku a tah na branku. Svěrák se Smoljakem se řídili heslem: „Každé zbytečné slovo je zbytečné.“ Takže copywriter musí umět škrtat. Běda, když na webu jsou obecné nic neříkající kecy, které se tam naplácají, "aby web nebyl prázdný“ jako třeba: „Poskytujeme individuální služby na špičkové úrovni…“. Kolik takové vaty na webech najdeme!
Jak by to mělo být
- Text (aby si jej lidé vůbec přečetli) musí být na vhodném místě stránky, správně a jasně formulovaný.
- Textový blok umí být také součástí designu a zároveň zdrojem informací i průvodcem po stránkách.
- Čtení textu má být pro čtenáře zážitkem. Pokud možno dobrých zážitkem… inspirativním. Čtenář má cítit, že našel, co hledal, že se dozvídá, co ho zajímá.
Jak by to nemělo být
- Nesmí to být nadbytečně dlouhé ani příliš povrchní. Dlouhé texty nikdo nečte a rozbíjejí grafiku.
- Hezký web s fotkami bez textů – Nikdo se neobtěžoval k tomu něco napsat?
- Odfláknuté texty s gramatickými chybami jsou otřesnou vizitkou.
- Texty okatě nacpané klíčovými slovy (prastaré SEO techniky, které beztak nefungují).
- Vata - každé zbytečné slovo je zbytečné!
Obsah je důvodem, proč web vzniká. Tudíž by se měl tvořit první a na jeho základě by se teprve měl tvořit prototyp a následný grafický návrh.
Texty tvoří dojem jaká jste firma
Určitě obsahu věnujte velkou pozornost. Je duší webu. Je Vaší vizitkou a tím, kdo k uživateli promlouvá, informuje ho a prodává mu zboží nebo služby.
Je to jako v životě. Dobrých a kvalitně napsaných textů si mnohdy nikdo ani nepovšimne. Ovšem ty špatné každý hned vidí a podle toho Vás bude posuzovat.
Pokud nám už trošku důvěřujete, že Vám pomůžeme dobře napsat obsah webu, domluvte si úvodní schůzku zdarma! Jsme zvědaví, copak to přinese a věříme, že Vy také.